Jak konsumenci, producenci i sprzedawcy wywierają na siebie wpływ?
Albrecht Fietz/Pixabay

Jak konsumenci, producenci i sprzedawcy wywierają na siebie wpływ?

Brak komentarzy: 0

Sylwester Strzałkowski

publikacja 15.03.2023 21:00

– 95% naszych decyzji konsumenckich podejmujemy emocjonalnie (nazywa się to fast thinking), a tylko 5% to decyzje racjonalne. Z tej wiedzy producenci i dystrybutorzy korzystają i wpływają na nas, bo my o tym zapominamy, a oni o tym wiedzą. Przestrzegam jednak przed myleniem manipulacji z wywieraniem wpływu – mówi w Światowym Dniu Konsumenta dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

– Presja konsumentów i klientów ma sens. Ona nie jest widoczna, bo to nie jest bunt. Ale świat biznesu już to widzi i już próbuje się dostosować – dodaje pani profesor i podaje różne przykłady zmian, jakie zachodzą w świecie konsumpcji. Jedną z nich jest zastępowanie fast fashion (częste zakupy odzieżowe) przez slow fashion (świadome kupowanie ubrań produkowanych np. z recyklingowanej bawełny itp.).

Zwraca też uwagę na rosnącą i rozszerzającą się społeczną odpowiedzialność biznesu – dotychczasowe CSR (Corporate Social Responsibility) jest zastępowane przez ESG (Environmental, Social and Governance).

Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..

Radio eM

redakcja@radioem.pl
tel. 32/ 608-80-40
sekretariat@radioem.pl
tel. 32/ 251 18 07

WERSJA DESKTOP
Copyright © Instytut Gość Media. Wszelkie prawa zastrzeżone.