Tomasz Chróstny: Jako konsumenci musimy być bardzo czujni, by nie dać się oszukać, zwłaszcza w sieci

Brak komentarzy: 0

Sylwester Strzałkowski

publikacja 15.03.2021 09:41

Jako konsumenci musimy być bardzo czujni, by nie dać się oszukać, zwłaszcza w sieci - ostrzega w Radiu eM Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

– Konsumenci mają prawo przede wszystkim do rzetelnej informacji – mówił w „Rozmowie poranka” prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zaznaczył, że w europejskim systemie prawnym prawa konsumentów są coraz rzetelniej chronione. Podkreślił przy tym, że żaden urząd nie jest w stanie skontrolować wszystkich sprzedających w sieci. Dlatego jako konsumenci musimy bacznie przyglądać się podmiotom, u których chcemy w sieci dokonać jakiegoś zakupu, musimy sprawdzać ich wiarygodność, zapoznawać się z opiniami o nich.

Jak zapowiedział gość Radia eM, Światowy Dzień Konsumenta będzie przez UOKiK obchodzony przez cały tydzień pod hasłem „Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci”.

Tomasz Chróstny wyjaśnił też, że w przypadku wielkich koncentracji zawsze bierze się pod uwagę wpływ takich działań na konkurencyjność na rynku. Dlatego na fuzję Orlenu z Lotosem Komisja Europejska wyraziła zgodę pod pewnymi warunkami. Zaznaczył, że kontroli Prezesa UOKiK każdego roku podlega ok. 270 różnych koncentracji, spełniających wymogi ustawowe.

 

Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..

Radio eM

redakcja@radioem.pl
tel. 32/ 608-80-40
sekretariat@radioem.pl
tel. 32/ 251 18 07

WERSJA DESKTOP
Copyright © Instytut Gość Media. Wszelkie prawa zastrzeżone.