Śląskie. Oszustwo na SMS czy e-mail? To ostatnio bardzo popularne sposoby wyłudzenia naszych pieniędzy lub danych osobowych
Screen z fałszywego SMS-a Foto/ Tomasz Mateusiak

Śląskie. Oszustwo na SMS czy e-mail? To ostatnio bardzo popularne sposoby wyłudzenia naszych pieniędzy lub danych osobowych

Joanna Wyleżoł / Radio eM

publikacja 29.10.2019 12:51

Oszustwo na SMS czy e-mail? To ostatnio bardzo popularne sposoby wyłudzenia naszych pieniędzy lub danych osobowych. Problem w tym, że mało kto zgłasza takie próby oszustwa.

Wiadomości z informacją o niedopłacie do przesyłki i linkiem do uregulowania należności zalewają nasze telefony. Specjaliści radzą by pod żadnym pozorem na takie informacje nie odpowiadać i nic nie płacić... Jeśli jednak zdarzy nam się kliknąć w podejrzany link musimy wyczyścić wszystkie hasła, szczególnie te bankowe. Mówi Bartłomiej Filczek, informatyk śledczy z Mediarecovery:

Śląskie. Oszustwo na SMS czy e-mail? To ostatnio bardzo popularne sposoby wyłudzenia naszych pieniędzy lub danych osobowych

Uwaga na takie SMS-y. To oszuści próbują wyłudzić nasze pieniądze i dane osobowe Foto/ Tomasz Mateusiak

Kolejnym krokiem powinno być zawiadomienie policji. Fałszywy SMS jest bowiem oszustwem, a próba wyłudzenie pieniędzy lub danych osobowych to przestępstwo zagrożone karą do 8 lat więzienia. - Mówi Adam Jachimczak ze śląskiej policji:

Co ważne, każda taka podejrzana wiadomość powinna zostać zgłoszona mundurowym, by ci mogli namierzyć oszustów... niestety większość z nas bagatelizuje fałszywe wiadomości i nigdzie tego nie zgłasza:

Policja ostrzega - takie podejście powoduje, że oszuści rozwijają skrzydła i działają niemal bezkarnie.

Śląskie. Oszustwo na SMS czy e-mail? To ostatnio bardzo popularne sposoby wyłudzenia naszych pieniędzy lub danych osobowych

Tak oszuści próbują wyłudzić nasze pieniądze Foto/ Tomasz Mateusiak

Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona

Radio eM

redakcja@radioem.pl
tel. 32/ 608-80-40
sekretariat@radioem.pl
tel. 32/ 251 18 07

WERSJA DESKTOP
Copyright © Instytut Gość Media. Wszelkie prawa zastrzeżone.